Sådan gør du folk opmærksomme på dit domæne

01 September 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Et domæne køb blev hurtigt gjort fra din side, da du havde på plads, hvad det var, din hjemmeside skulle handle om, om det var en hobbyhjemmeside, et portfolio, en salgshjemmeside, en forlængelse af ens virksomhedsværdigrundsætning eller noget helt andet.

Men så handler det jo om at få folk derover, og det kan man gøre på mange forskellige måder, for man skal ikke forvente, at der er så mange, der lige finder over på ens hjemmeside ved en helt og meget målrettet søgning.

Så man bør tænke på sådan noget med SEO og annoncer på søgemaskinerne, så man kan blive fundet, når folk søger efter det, man har med at gøre, eller noget tilsvarende.

Det vil trods alt komme til at tage alt for lang tid at skulle ud og fortælle enhver person om ens domæne, og hvad det drejer sig om, også selvom man måske er en kendt person eller har lavet hjemmesider før.

Men en måde at “fortælle på” kan man sådan set godt gøre.

Sådan opdager folk dit domæne

Man skal jo lægge en plan for, hvordan man får folk over på ens hjemmeside, og det kan være vigtige for nogle end andre, hvad man skal bruge hjemmesiden til.

Det kan være et supplement, så man henviser til den, hvis man vil vide mere; men hvis man nu sælger produkter fra ens hjemmeside, så drejer det sig jo om alt, at man får kunder derover og laver et salg.

Den slags kan man gøre med reklamer, annoncer i det virkelige live og mere til, hvor man forsøger at ramme den målgruppe, hvor de begår sig – og så husker man altid at få nævnt domænet.

Et marketingfirma kan måske hjælpe en med den slags, hvis man ikke selv har sådan en afdeling, og den strategi skal nok rettes til med tiden.

More articles